جوری رها کن انگار اصلن هیچ وقت اونجا نبودی



شب قبل پیامی دریافت کردم از خانم پزشکی که قصد ترک و توقف طرحش رو داشت. بعد یکسال کار در شرایط کرونایی و عدم دریافت حقوق مناسب، بهش خبر رسیده بود قراره پرداختی ها رو دو برابر کنن. نمیتونست تصمیم بگیره پروژه توقف رو پیش ببره و به برنامه مهاجرتش برسه و یا ادامه بده. من این احساسات رو درک میکنم. گاهی میترسی از مسیر قدیمی که خارج بشی، چیزهای بهتری در انتظات نباشه. از آدمهای مسیر قبلی میخوای انتقام بگیری. گاهی به این فکر میکنی حالا اون آدمهای قدیمی درباره من چی فکر میکنن. همه این حالت ها یک ویژگی مشترک دارن: درگیری فکری در گذشته. کنترل چیزی که دیگه در دسترس ما نیست. 

تا اینجا اشکالی نداره، فکرهای منفی مدام به سراغ همه ما میان. مشکل وقتی ایجاد میشه که این فکر به گذشته و آدمهاش و “رها نکردن” اونها باعث پسرفت ما میشه، باعث میشه درجا بزنیم یا جسارتمون رو برای شروع مسیر جدید از دست بدیم.کسی که میخواد انتخاب جدیدی داشته باشه باید با بخش زیادی از این احساسات منفی مقابله کنه. با این واقعین کنار بیاد که یک: اون آدمها اثرشون رو روی ما از دست دادن. دو اینکه آینده من اولویتم خواهد بود.

 

انسان میتونه وقت خودش رو صرف انتقام یا ثابت کردن خودش به قدیمی ها بکنه، یا انرژیش رو برای پرورش خودش یا حرکت به جلو بذاره. بخشی از رشد و به آگاهی رسیدن ما طی زمانی اتفاق میوفته که خودمون رو از بند “اونها درباره من چی فکر میکنن”، “بذار حالشون رو بگیرم”، “یعنی الان اونها اینو بفهمن درباره من چی میگن” و… خلاص کنیم.آدمهای زیادی در جای جای دنیا با داستان متفاوت دارن زندگی میکنن، آدمهایی که مستقیم و غیر مستقیم با اعمال فرشته گون یا شیطانی روی هم اثر دارن. آیا ما میتونیم همه رو کنترل کنیم؟ خیر. آیا ما باید اغراق شده اطرافمون رو کنترل کنیم؟ خیر.

بخش زیادی از ما باید صرف رشد فردی و شخصی ما باشه و در یک نوسان مثبت و متعادل با اطرافیانمون باشیم. اگر محیطی مثل مرداب برای روح و روان و شغل ماست و در فکر عوض کردنش هستیم، باید به خودمون رجوع کنیم و اگر در این تعویض آزادی و شادی میبینیم، موقعیت قدیمی تر رو با روش مناسب رها کنیم.

بعد از رهایی چه کنیم؟ ارتباطمون رو با شرایط قدیمی به حداقل برسونیم. اگر شرایط عاطفیه با جمع کردن عکس ها، با پاک کردن شماره ها و مسیج ها ادامه بدیم. اگر شرایط کاریه با قطع دسترسی به اطلاعات محل کار قدیمی انجامش بدیم. حتی اگر خرید کردید و از یک مرکز خرید اومدید بیرون هم نرید مجدد قیمت بگیرید. 

اگر رها کردید و هنوز به قبل فکر میکنید، بدونید که چندین میلیارد آدم دیگه روی این کره خاکی هستن که شما نمی‌شناسیدشون و قرار نیست چیزی ازشون بدونید و لازم نیست بهشون درس ادب و تربیت بدید، آدمهای گذشته و مسیر های گذشته ی منفی هم باید به جایی که این چند میلیارد هستن، تعلق بگیرن. جایی که شما انگار اصلن از اول نمیشناختید.

یعنی : جوری رها کن انگار اصلن هیچ وقت اونجا نبودی


به تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱به قلم دکتر یاسمن سیاری

ارتباط با ما

از طریق فرم رو به رو برای همه خدمات و کلاسها میتوانید با ما در ارتباط باشید.
با قرار دادن شماره خود، همکاران ما در بخش پشتیبانی روی واتس اپ به شما پیام خواهند داد.

footer