توضیح اول: اطلاعات پیش رو، حاصل مصاحبه انجام شده توسط دکتر یاسمن سیاری با افرادی است که این مسیر تحصیلی را طی کرده اند و ابتدا در پروفایل اینستاگرام با آدرس _lifearound_me آپلود شده است. به تاریخ انجام مصاحبه دقت کنید، زیرا قوانین تحصیلی و مهاجرتی ممکن است در طول زمان تغییر کرده باشند.

مصاحبه کوتاه و مختصر تجربه دوست عزیز، از تحصیل مستر فود ساینس در استرالیا
رشته من در ایران صنایع غذایی بود. از راهنمایی شروع به خوندن زبان کردم و در دانشگاه به طور جدی برای آیلتس آکادمیک خوندم. (هفته ای حدودا ۱۰ ساعت) در چند موسسه به صورت جلسه ای کلاس شرکت کردم که متوجه شدم، مطالبشون تفاوت زیادی با self-study نداره.
سال آخر لیسانس روزی حتما ۲-۳ ساعت زبان میخوندم.
معمولا ریدینگ و لیسنینگ چون به صورت سوال و جواب هستند، تمرینشون راحت تر بود ولی در رایتینگ بیشتر به دنبال تاپیکی بودم که چند سمپل داشته باشه و خودم مینوشتم و مقایسه میکردم. برای اسپیکینگ هم از همین روش استفاده میکردم .

دلیل اینکه ارشد این رشته رو انتخاب کردم، این بود که بازار خوبی در استرالیا داشت، چون در اینجا کیفیت و کمیت مواد خوراکی در کنار نوآوری مطرح است.
اینجا معمولا دانشگاه ها برای مستر به دو صورت coursework یا by research هستند.
برای  coursework معمولا فاند نیست ولی اگر چندین مقاله چاپ کرده باشید یا سابقه کار بیشتر از ۱۰-۷ سال داشته باشید، احتمال گرفتن فاند برای master by research و  PhD بیشتر میشود.
در اینجا معمولا اساتید هر کدام area of interest دارند که نشان می دهد راجع به چه موضوعاتی، دانشجویان رو سوپروایز میکنند. اگر سایت دانشگاه رو چک کنید میتونید پیدا کنید، و به همان استاد ایمیل بزنید.
میتونید بگید در این زمینه قبلا تجربه دارید و یا کار تحقیقاتی انجام دادید و علاقه مند به اپلای برای موضوعات پیشنهادی اونها هستید.
در رزومه بیشتر به این موضوع بپردازید.

اسکیلز شامل برنامه های statistical و مایکروسافت میشه که برای research بسیار ضروریست. این موضوعات برای دانشجویان مهندسی خیلی مهم است و نشون میده توانایی تحقیق و نوشتن دارند.

صحبت من از طریق ایمیل با یکی از اساتید دانشگاه حدود ۲ ماه زمان برد که ریپلای کنند و بگویند که برای ترم بعد تمایل به سوپروایز دارند، اما بدون فاند.
دانشجویان در اینجا اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته دارند و میشود تا حدودی درآمد داشت.
این مصاحبه در تاریخ، خرداد ۱۳۹۹ انجام شده.

برای اطلاع از کلاسهای انگلیسی مجموعه کلیک کنید.

ارتباط با ما

از طریق فرم رو به رو برای همه خدمات و کلاسها میتوانید با ما در ارتباط باشید.
با قرار دادن شماره خود، همکاران ما در بخش پشتیبانی روی واتس اپ به شما پیام خواهند داد.

footer